//

"Χαρά, γνώση και συνεργασία" είναι οι λέξεις που συνοψίζουν την εμπειρία του 5ου Νηπιαγωγείου Αργοστολίου.

«Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης» WWF EΛΛΑΣ / ΣΧΟΛΕΙΑ

ΣΧΟΛΕΙΑ
21
June, 2018
"Χαρά, γνώση και συνεργασία" είναι οι λέξεις που συνοψίζουν την εμπειρία του 5ου Νηπιαγωγείου Αργοστολίου.

Η κα Γεωργία Τασιούλη, προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Αργοστολίου Κεφαλονιάς, μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία μαθητών και εκπαιδευτικών, κατά την υλοποίηση του πακέτου δράσεων του διαγωνισμου “Πρωταθλητές Βιώσιμης Διατροφής”. 

  1. Μία σχολική χρονιά πέρασε με το πρόγραμμα «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»! Τρεις λέξεις που θα συνόψιζαν την εμπειρία της τάξης:


Χαρά-Γνώση-Συνεργασία


2. Ποια δράση ξεχώρισαν τα παιδιά; Τι θα θυμούνται έντονα και μετά τη λήξη του εκπαιδευτικού προγράμματος; Ένα στιγμιότυπο που θα θυμάστε εσείς;


Η ιδέα του φανταστικού παιχνιδιού με τα εισιτήρια και τη μουσική τα ενθουσίασε πολύ, όπως και το παιχνίδι της τυφλής γευσιγνωσίας. Θα θυμούνται το μαγικό κουτάκι με τις λέξεις-κλειδιά για τη διατροφή καθώς και η ιδέα του να μοιραστούμε όλοι μαζί ένα υγιεινό πρωινό. Επίσης, τους εντυπωσίασε πολύ η δραστηριότητα όπου έπρεπε να υποδηθούν τον εστιάτορα, τον λιμενικό, τον ψαρά  τον πελάτη και τη μαγείρισσα του εστιατορίου. Τέλος, το παιχνίδι της διελκυστίνδας έξω στην αυλή όπου η μία ομάδα τραβούσε την άλλη. Πραγματικά, ήταν δύσκολο για εμάς να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε κάποια δράση γιατί η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων εντυπωσίασε και ενθουσίασε τα παιδιά.

  1. Υπήρξαν παράλληλα οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος; (π.χ. ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, κινητοποίηση των «αδιάφορων» μαθητών, άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, καλλιέργεια της φαντασίας και της προσωπικής έκφρασης, κλπ); Αν ναι, ποια ήταν αυτά;


Τα οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος ήταν μεγάλα σε όλους τους τομείς. Η ενεργή και βιωματική συμμετοχή των παιδιών στις δραστηριότητες τους επέτρεψε να  αναπτύξουν την προσωπικότητά τους και την ικανότητά τους για συνεργασία και αυτενέργεια. Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά απέκτησαν συνήθειες υγιεινής διατροφής, αντιλήφθηκαν το πόσο σημαντικό είναι για την ανάπτυξή τους η σωστή διατροφή και άσκηση, γνώρισαν τη πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, έμαθαν να διαβάζουν βασικές πληροφορίες στις ετικέτες των τροφίμων και για τη διαδρομή της τροφής «από το χωράφι στο ράφι». Τα κινητικά παιχνίδια κινητοποίησαν όλους τους μαθητές ακόμη και τα παιδάκια που ήταν πιο συνεσταλμένα και απόμακρα. Επίσης, τα παιδιά υιοθέτησαν τη πρακτική της κομποστοποίησης  μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και βοήθησαν την ανάπτυξη των φυτών της αυλής μας.

  1. Βοήθησε καθόλου το πρόγραμμα στη συμμετοχή των γονιών στα σχολικά δρώμενα; Αν ναι, τι ήταν αυτό που τους κινητοποίησε;


Το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε ακολούθησε μία ενιαία γραμμή εφαρμογής, καταργώντας τα ξεχωριστά όρια μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων δίνοντας έμφαση στην ολιστική προσέγγιση της γνώσης, στις διερευνητικές διαδικασίες μάθησης και στο άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία. Οι γονείς εκδήλωσαν μεγάλο ενδιαφέρον από την αρχή  για το πρόγραμμα καθώς πριν την υλοποίησή του ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα, τους στόχους και σκοπούς του και τους ζητήσαμε να φέρουν τα παιδιά σχολείο ο,τιδήποτε ενημερωτικό-φωτογραφικό υλικό είχαν στο σπίτι σχετικό με το θέμα μας. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος τους καλέσαμε το απόγευμα στο Νηπιαγωγείο σε ενημερωτική ομιλία με τη Παιδίατρο, Επιμελήτρια Α’, του Γενικού Νοσοκομείου Κεφαλληνίας κ.Γεωργοπούλου Βασιλική  με θέμα ομιλίας «Διατροφή στη παιδική ηλικία…μια οικογενειακή υπόθεση». Οι γονείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας, άκουσαν όσα τους είπε η παιδίατρος και συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και απορίες στην ομιλία. Επίσης, στα πλαίσια του προγράμματος επισκεφθήκαμε ένα βιολογικό ελαιοτριβείο με τους μαθητές και είδαμε όλη τη διαδικασία παρασκευής λαδιού και την διατροφική του αξία σε μια ισορροπημένη διατροφή. 

  1. Παρατηρήσατε κάποια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των μαθητών σας;


Οι αλλαγές που παρατηρήθηκαν ήταν μεγάλες. Το ανθυγιεινό κολατσιό πολλών παιδιών που έφερναν για πρωινό συσκευασμένα προϊόντα και σοκολατοειδή αντικαταστάθηκε με ένα υγιεινό πρωινό όπως φρούτα και γιαούρτι και το μεσημέρι πρόσθεσαν στο φαγητό τους τη σαλάτα.


6. Τέλος, υπάρχει κάτι που ακούσατε από έναν γονιό η από ένα παιδί, για το πρόγραμμα, και θα θέλατε να το μεταφέρετε;

Οι γονείς εντυπωσιάστηκαν με τη πρωτοβουλία των νηπιαγωγών να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο καινοτόμο και καλά δομημένο πρόγραμμα και μάλιστα μας ανέφεραν χαρακτηριστικά παραδείγματα από το σπίτι όπου τα παιδιά τους ¨έκαναν παρατήρηση¨ όταν έτρωγαν κάτι ανθυγιεινό ή άλλο παράδειγμα  τους επεσήμαναν στο σούπερ μάρκετ τις ετικέτες των προιόντων και τα¨Έ ¨.Η  ευχαρίστηση των γονέων όταν κατά τη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας καλοκαιρινής γιορτής ενημερώθηκαν για τη διάκριση του Νηπιαγωγείου μας στο Διαγωνισμό ήταν απερίγραπτη. Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι τα παιδιά μέσα από αυτές τις βιωματικές δραστηριότητες οδηγήθηκαν στη δημιουργία συνηθειών που προάγουν την υγεία και την άσκηση. Στο τέλος του προγράμματος, οι αντιλήψεις τους ήταν πιο βελτιωμένες και πιο έγκυρες σε σχέση με τις αρχικές και παρατηρήθηκε μια αλλαγή στον καθημερινό τρόπο ζωής τους. Θεωρούμε ότι με τον τρόπο που αναπτύχθηκε το πρόγραμμα εξελίχθηκε σε ενδιαφέρουσα, θετική και χρήσιμη εμπειρία μέσα από την οποία τα παιδιά έμαθαν, δημιούργησαν και διασκέδασαν.



Ευχαριστούμε πολύ!

ΟΛΑ ΤΑ POSTS