//

"Με μια λέξη: Υπέροχη" η εμπειρία του 10ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας

«Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης» WWF EΛΛΑΣ / ΣΧΟΛΕΙΑ

ΣΧΟΛΕΙΑ
21
June, 2018
"Με μια λέξη: Υπέροχη" η εμπειρία του 10ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας

Ο διαγωνισμός «Πρωταθλητές βιώσιμης διατροφής» ολοκληρώθηκε! Κατόπιν κλήρωσης τρία τυχερά σχολεία βραβεύτηκαν και θα αποκτήσουν μία σχολική κουζίνα και έναν πρότυπο σχολικό λαχανόκηπο, ευγενική προσφορά της Praktiker Hellas. Μία συνέντευξη με την κ. Δωροθέα Λαμπρίδη, εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του 10ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, αποτυπώνει με τον πιο ωραίο τρόπο, όλα τα ωραία που έγιναν κατά την υλοποίηση του εκπαιδευτικού πακέτου! Ευχαριστούμε θερμά εκπαιδευτικούς και μαθητές που μας ανοίγουν την όρεξη με τους για πιο υγιή παιδιά και πιο υγιή πλανήτη!

 

  1. Τρεις λέξεις που θα συνόψιζαν την εμπειρία της τάξης.


Αν μου ζητούσατε μια θα έλεγα υπέροχη.
Πιο αναλυτικά θα πω διασκεδαστική, δημιουργική, ομαδική.

2.Ποια δράση ξεχώρισαν τα παιδιά; Τι θα θυμούνται έντονα και μετά τη λήξη του εκπαιδευτικού προγράμματος; Ένα στιγμιότυπο που θα θυμάστε εσείς;


Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν σχεδόν με όλες τις δράσεις. Δεν μπορώ να πω μόνο μια που ξεχώρισαν.
Τους άρεσαν πολύ οι κινητικές δράσεις με τα κρουστά και με τα τραγούδια του προγράμματος, τα παιχνίδια γευσιγνωσίας, τα παιχνίδια ρόλων , η καυτή πατάτα με το βασιλιά της ζάχαρης, το ότι φτιάξανε την ιστορία της μπανάνας, το υπερατού, τα ντόμινο με το χάμπουργκερ και τις φακές και η οργάνωση του πάρτυ.
Νομίζω ότι θα θυμούνται πως η διατροφή μας έχει μεγάλη σχέση με το περιβάλλον μας και πως ότι κάνει καλό σε εμάς κάνει καλό και στο περιβάλλον. Θα θυμούνται ότι είναι καλό να μην χρησιμοποιούν στο σχολείο δεκατιανό και νερό συσκευασμένα ή από το κυλικείο αλλά να φέρνουν από το σπίτι τους. Ότι είναι καλύτερα να αγοράζουν προϊόντα από τον τόπο τους ή όσο πιό κοντά σε αυτόν γίνεται. Να ελέγχουν τις ετικέτες στις συσκευασίες όταν αγοράζουν συσκευασμένα τρόφιμα. Να μην πετάνε φαγητό και να ανακυκλώνουν τις άχρηστες συσκευασίες .
Και σίγουρα θα θυμούνται ότι όλα αυτά τα έμαθαν δουλεύοντας σε ομάδες με τους συμμαθητές τους διασκεδάζοντας. Ότι συμμετείχαν όλοι σαν ομάδα σε έναν διαγωνισμό και κέρδισαν ένα πολύ ωραίο βραβείο για το σχολείο τους.
Για να τους βοηθήσω να διατηρήσουν τις αναμνήσεις τους από το πρόγραμμα και τα παιδιά αλλά και οι γονείς τους, έφτιαξα ένα dvd που περιέχει: το WWF- Guide-for-Parents, το έντυπο της WWF προσέχω το περιβάλλον προσέχω την υγεία μου, ένα ενημερωτικό έντυπο στο οποίο αναφέρεται τι μάθαμε στο πρόγραμμα και ένα βιντεακι με φωτογραφίες και βίντεο από τις δράσεις μας.
Εγώ θα θυμάμαι τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους κάθε φορά που κάναμε οποιαδήποτε δραστηριότητα του προγράμματος και το πόσο πολύ θέλανε όλοι να συμμετέχουν.
Μάλιστα σε κάποιο μάθημα έτυχε να φιλοξενήσουμε 6 μαθητές από άλλο τμήμα (όταν παίξαμε το υπερατού) γιατί έλειπε η δασκάλα τους και την επόμενη ώρα που είχα μαζί τους γυμναστική, μου ζητήσανε να μην κάνουνε γυμναστική και να παίξουν και αυτοί το υπερατού.

3.Υπήρξαν παράλληλα οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος; (π.χ. ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, κινητοποίηση των «αδιάφορων» μαθητών, άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, καλλιέργεια της φαντασίας και της προσωπικής έκφρασης, κλπ); Αν ναι, ποια ήταν αυτά;


Αν και κάποια τα έχω ήδη αναφέρει, ναι υπήρξαν οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος.
Κινητοποιήθηκαν και ενθουσιάστηκαν όλοι οι μαθητές ακόμη και οι αδιάφοροι γιατί όλες οι δράσεις του προγράμματος ήταν παιγνιώδεις και ενδιαφέρουσες και τα παιδιά δούλευαν ομαδικά έτσι ώστε κανένας δεν ένιωθε ότι ξεχώριζε αν δεν ήξερε κάτι. Όλοι είχαν κάτι να προσφέρουν.
Μέσω της ζωγραφικής αλλά και των συζητήσεων για τα διάφορα θέματα τα παιδιά ενεργοποίησαν τη φαντασία τους και το καθένα εκφράστηκε με το δικό του προσωπικό τρόπο.
Οι γονείς ενημερώθηκαν για θέματα διατροφής σε σχέση με το περιβάλλον τα οποία δεν γνώριζαν ή δεν τα είχαν σκεφτεί (όπως και εγώ άλλωστε).
Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα και η διάκρισή μας (κατόπιν κλήρωσης) ανακοινώθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας και στην ιστοσελίδα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στο facebook.
Έγινε παρουσίαση του προγράμματος στις εκδηλώσεις λήξης του σχολικού έτους.

4.Βοήθησε καθόλου το πρόγραμμα στη συμμετοχή των γονιών στα σχολικά δρώμενα; Αν ναι, τι ήταν αυτό που τους κινητοποίησε;


Λόγω του ότι ξεκίνησε λίγο αργά η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα , σε μια περίοδο που παράλληλα είχα πολλές υποχρεώσεις (συμμετοχή του σχολείου σε αγώνες και προετοιμασία των ομάδων, προετοιμασία των τμημάτων για τις εκδηλώσεις λήξης της σχολικής χρονιάς κλπ.) δεν άνοιξα ιδιαίτερα το πρόγραμμα οπότε δεν είχαμε κάποια ιδιαίτερη συμμετοχή των γονιών στα σχολικά δρώμενα (παρότι οι γονείς μας είναι αρκετά συμμετοχικοί ).Έχοντας όμως ήδη μπει οι βάσεις (αρκετοί γονείς μου εξέφρασαν την ευχαρίστησή τους για το ότι ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα και για το πόσο ενθουσιάστηκαν τα παιδιά τους με αυτό καθώς και τον ενθουσιασμό τους για το ότι τα παιδιά τους κέρδισαν ένα τόσο ωραίο βραβείο για το σχολείο τους ) πιστεύω ότι την επόμενη σχολική χρονιά θα έχουμε την ενεργή συμμετοχή τους σε δράσεις που έχω σκεφτεί ήδη να κάνουμε σχετικές με το πρόγραμμα.
Άλλωστε τέτοιου είδους προγράμματα πρέπει να γίνονται κάθε χρόνο για να γίνουν συνείδηση στους μαθητές μας ,στους γονείς τους αλλά και σε εμάς τους ίδιους έτσι ώστε σιγά σιγά να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και σκέψης μας.

5.Παρατηρήσατε κάποια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των μαθητών σας;

Αυτό που μπόρεσα να παρατηρήσω είναι ότι σχεδόν όλοι οι μαθητές του τμήματος φέρνουν πλέον δεκατιανό και νερό από το σπίτι τους.

6.Τέλος, υπάρχει κάτι που ακούσατε από έναν γονιό η από ένα παιδί, για το πρόγραμμα, και θα θέλατε να το μεταφέρετε;


Από τα παιδιά ότι πέρασαν τέλεια και από γονείς συγχαρητήρια για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα.
 


Ευχαριστούμε πολύ!

ΟΛΑ ΤΑ POSTS